چاپ لیبل سی دی

لیبل سی دی

لیبل سی دی پشت چسب دار

روش استاندارد چاپ انواع لوح های فشرده بجای لیبل سی دی 

لیبل سی دی چیست و چه مفهومی دارد ؟

در گذشته با توجه به  نبود سیستم چاپ و عدم دسترسی همه به سیستم چاپ مستقیم بروی سی دی ، از گزینه لیبلCD  که از جنس کاغذ پشت چسب دار بود استفاده می شد ،که با پرینت گرفتن بروی برگه و چسباندن آن بروی دیسک ها   به جای  چاپ مستقیم روی سی دی استفاده می شد.

مشکلات و عوامل عدم تایید استفاده از لیبل از دیدگاه متخصصین در زمینه چاپ و تکثیر CD چیست ؟

این روش بخاطر عدم دقیق چسبیدن شدن بروی سی دی  باعث می شد که دیسکت ها در درایو به مشکل برخورده  و با چرخش در درایو سی دی بصورت آمبالانس یا درست قرارنگرفتن ، و عدم چرخش لوح فشرده بصورت موازنه بروی اپتیک، باعث قطع و وصلی در اجرای محتوی می شد و این امر در نظر استفاده کنندگان سی دی ناخوشایند بود .

# بهترین شیوه ودر عین حال استاندارد ترین روش داشتن لوح فشرده با طرح سازمان

با ورود سیستم صنعت چاپ دیجیتال که مستقیم بروی سی دی پرینت گرفته می شود این مشکل را حل نموده و پیشنهاد می شود بجای برچسب  از پرینت بروی سی دی استفاده شود که هم در زمان تکثیر دیسکت ها  و یا همان رایت کردن این مشکل مرتفع می شود و سی دی دچار آمبالانس نمی شود که در امر خواندن یا اجرا هیچ مشکلی بوجود نمی آورد و حتی باعث به حداقل رسیدن درصد سوخت در هنگام تکثیر می شود .

#روشی مناسب به جهت پایین آوردن هزینه ها و مقرون به صرفه کردن هر چه تمامتر خدمات چاپ و تکثیر

و در مواردی که تعداد چاپ بروی لوح های فشرده هم بالاتر سفارش مورد نیاز باشد، از نظر صرفه اقتصادی نیز مقرون بصرفه تر خواهد بود و  از طرفی استفاده از چاپ CD ,DVD یا همان چاپ مستقیم نسبت به برچسب که بروی سطح دیسکت چسبانده می شد کیفیت بهتر و استاندارد تری هم داشته از این رو مجموعه چاپ نگار این امر را پیشنهاد می  دهد که  به جای لیبل از چاپ مستقیم بروی CD استفاده شود.

هدف از ارایه این مقالات بیان استاندارد های چاپ CD و DVD بوده و خاطر نشان می شویم که استفاده از لیبل پشت چسب دار حتی با وجود دستگاههای چاپ مستقیم روی CD دارای جایگاه خاص خود بوده و هنوز استفاده میشود .

#انواع لیبل سی دی ارایه شده در این مجموعه : 

لیبل های ارایه شده در این مجموعه با توجه به نیاز مشتریان و مخاطبانی که سیستم چاپ دیجیتال را در مجموعه و دسترس داشته باشند بصورت خام و برش خورده ارایه می شود و در نوع دوم که همراه با خدمات چاپ و آماده نصب بروی دیسکت ها ارایه می گردد .

 

-لیبل سی دی خام 

-لیبل بهمراه چاپ 

 

لیبل سی دی خام : 

در این نوع لیبل که بصورت خام ارایه می شود با چیدمان دو عدد لیبل در شیت های ۲۷ در ۱۳ یا بصورت سایز استاندارد A4  بصورتی که دو عدد لیبل بور این شیت ها چیدمان شده و بصورت نیم تیغ خورده آماده چاپ و نصب بروی لوح های فشرده می باشد .

این محصول بصورت بسته ای در ۱۰۰ برگ که هر برگ شامل دو عدد لیبل می باشد ارایه می گردد که مجموع هر بسته شامل ۲۰۰ عدد لیبل می باشد و بر حسب سفارش به دو صورت لیبل فتوگلاسه براق و لیبل مات قابل ارایه می باشد .

لیبل بهمراه چاپ :

این محصول با سفارش مشتریان قابل اجرا و ارایه می باشد که به گونه ای با ثبت سفارش و رایه طرح مورد نظر به مجموعه و در صورت نیاز به مجوزهای مربوطه بر حسب سفارش که گاها شامل موسیقی ، فیلم های خانگی و ویدیویی ، انواع گیم و بازیهای کامپیوتری ملزم به ارایه مجوز مربطه می باشد انجام می گردد.

در اجرای این سفارش با ارایه طرح و مراحل اولیه طرح مورد نظر در فرم های چاپ افست بر حسب اندازه های دقیق لیبل سی دی چیدمان شده و با کیفیت رزولیشن ۳۰۰ Dpi  به چاپ می رسد که عموما فرم های لیبل سی دی در چاپ افست همراه با انواع روکش های سلفون براق و یوی  می باشد که بعد از چاپ بوسیله قالب های ساخته شده لیبل سی دی به شکل گرد برش خورده و آماده تحویل به مشتریان می باشد .

نکته : قابل ذکر می باشد در روند سفارش لیبل سی دی حداقل تیراژ ۱۰۰۰ عدد در شیت چاپ افست و در سیستم چاپ دیجیتال بر مبنا و ضریب ۶ تایی محاسبه می گردد که جهت مقرون بصرفه بودن هر چه تمامتر شیت های چاپ افست پیشنهاد می شود.

3 دیدگاه دربارهٔ «لیبل سی دی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالای صفحه بردن