تولید استمپر دی وی دی

تولید استمپر دی وی دی

تولید استمپر دی وی دی یا دی وی دی اورجینال و کف نقره ای :

تولید استمپری DVD به واسط قالب استمپر تولید میگردد که روند تولید دی وی دی به شیوه استمپری با ساخت قالب استمپر به عنوان یک انتقال دهنده دیتا همانند مهر که برگرفته از کلمه (Stamper=مهر) میباشد از دیسک مادر بروی قالب انتقال داده میشود که بعد از روند تولید قالب استمپر و نصب بروی دستگاه تولید با توجه به اطلاعات داخل قالب روند تولید دی وی دی آغاز میگردد .
 تولید DVD بصورت باردار و حاوی اطلاعات از ابتدا شکل میگیرد که بعد از طی روند چاپ در مجموعه چاپ نگار بصورت دی وی دی چاپ شده با عناوینی همچون : تولید استمپری دی وی دی، چاپ افست دی وی دی، تولید دی وی دی اورجینال و یا اصطلاح دی وی دی کف نقره ای به سفارش مشتریان تولید میگردد.

مراحل تولید استمپری دی وی دی : 

تولید استمپری که به تولید صنعتی انواع لوح فشرده اعم از CD و DVD  اطلاق می شود روند بارگزاری اطلاعات در پایه تولید دیسک انجام میگردد که در تولید اورجینال DVD با ارسال محتوی به عنوان مستر ( Master )  یا دیسک مادر از طرف مشتریان و ساخت قالب استمپر  (Stamper) که از جنس نیکل می باشد جهت انتقال اطلاعات انجام میگیرد .

روند تولید بعد از ساخت قالب و نصب بروی دستگاه تولید اطلاعات از طریق قالب بروی دیسک های تولید شده بصورت کاملا همسان در تعداد فایل و نوع فایل انجام میشودکه بعد از تولید دیسک که از مواد اولیه ای همچون پلی کربنات ،پلاستیک و جیوه بوده صورت گرفته و دیسک در ابتدای کار بصورت باردار و حاوی اطلاعات تولید می گردد که روند چاپ در ادامه تولید نسبت به تعداد و تیراژ مشتریان انجام می گیرد .

 چاپ دی وی دی در شیوه استمپری :  

چاپ دیسک و DVD های تولید شده استمپری عموما به دو صورت چاپ سیلک دی وی دی و چاپ افست دی وی دی به دو صورت چاپ ۴ رنگ و چاپ ۵ رنگ انجام میگیرد که تمام مراحل انجام شده از تولید تا چاپ با رعایت تمامی موارد حفاظتی دیسک جهت در امان مانده از هر گونه خط و خش و یا ورود گرد و غبار بروی دیسک انجام میپذیرد.

چاپ دی وی دی سیلک استمپری : 

شیوه چاپ سیلک در چاپ استمپری با ساخت کلیشه جهت انتقال طرح بروی دیسک از جنس ابریشم در قالب چهار چوب برای هر رنگ ساخته شده و در روند انتقال چاپ بصورت تک رنگ و بصورت تفکیکی انتقال طرح داده می شود که این روش چاپ با توجه به عدم رنگبندی های ارایه شده در فایل طراحی لیبل های DVD  بسیار مورد استفاده قرار نمیگیرد و عموما در رنگ بندی های تک رنگ با توجه به اجرت چاپ کمتر و چاپ ارزان دی وی دی همچون دی وی دی درایور های سیستمی مورد استقبال واقع می شود .

چاپ افست دی وی دی استمپری : 

چاپ افست DVD در شیوه استمپری همچون کاغذ و خدمات چاپ افست در فرمت CMYK  انجام میگیرد که با تهیه فیلم و زینک از فایل لیبل DVD و نصب بروی دستگاه چاپ افست (Star Offset Print ) انتقال چاپ از برج های رنگی انجام میگیرد که تفاوت این چاپ با نسخه چاپ کاغذی در متریال می باشد که بجای کاغذ از لوح فشرده اتفاده شده و رنگ پنجم در چاپ افست دی وی دی رنگ سفید در نظر گرفته می شود . 
مراحل تولید دی وی دی به شیوه استمپری
Stamper DVD production
  • تولید قالب استمپر​
  • تولید دی وی دی نقره ای
  • خدمات چاپ افست دی وی دی

 ” تعرفه و قیمت چاپ و تکثیر DVD به شیوه استمپری”:

تعداد سفارش
زمان تحویل
قیمت / تعرفه
۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ عدد
۱۰ تا ۱۲ روز کاری
۴۷۳۰ تومان
تعداد سفارش
زمان تحویل
قیمت / تعرفه
۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ عدد
۱۰ تا ۱۲ روز کاری
۴۵۰۰ تومان
تعداد سفارش
زمان تحویل
قیمت / تعرفه
۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰عدد
۱۰ تا ۱۲ روز کاری
۴۴۲۰ تومان

راهنمای طراحی لیبل دی وی دی  (DVD Lable Printing )اندازه لیبل سی دی

  • -سایز و اندازه کار ۱۲ در ۱۲ سانت با مد رنگی CMYK باشد .
  • -با توجه به خطای احتمالی از طراحی فایل بصورت قرینه خودداری شود ( بعد ازچاپ امکان وسط نبودن کار احتمال می رود )
  • -ارسال فایل ها ترجیحا بصورت JPG یا PDF  و یا با هماهنگی در فرمت های دیگر مناسب چاپ ارسال شود .
  • -استفاده از کد رنگ مشکی در  بگراند با کد C=100/Y=100/K=100/M=100  تنظیم و در نظر گرفته شود .
  •  در نوشته ها متن  بصورت C=0/Y=0/M=0و K=100 و حالت Multiply جهت خوانایی بیشتر در نظر گرفته شود .
  • قبل از ثبت سفارش در قسمت شرایط و قوانین فرم های عمومی مطالعه شود و ثبت سفارش در این مجموعه به منزله مطالعه و پذیرش قوانین فرم های چاپی بوده و ارایه مجوز در موارد نرم افزار ،فیلم و سریال خانگی و انواع گیم و بازی ها الزامی میباشد .

با توجه به روند تولید که از ابتدا بارگذاری می شود احتمال خطای حتی یک درصد را نداشته و بصورت تضمین انجام میشود و مورد دوم با توجه به امکان تولید بالا و خروجی این دستگاه در روز امکان تحویل تا ۲۰ الی ۵۰ هزار حلقه در روز و بصرفه بودن از نظر اقتصادی با افزایش تیراژ را می توان نام برد.

حداقل سفارشات در تولید استمپر دی وی دی با توجه به هزینه های جانبی ۱۰۰۰ عدد میباشد و در تیراژ های بالا بسیار مقرون بصرفه تر میباشد .

سوالی است که همیشه در اذهان عمومی می باشد  منظور از تکثیر به شیوه اورجینال همان تولید استمپری دی وی دی میباشد که در این سیستم بخاطر کپی و انتقال دیتا و اطلاعات از روی قالب استمپر بروی سی دی بصورت فیزیکی و با اشاره به شیوه دابلیکیت قالب به دی وی دی و نداشتن حتی ۱ در صد خطا در این شیوه تکثیر اورجینال DVD یا همان تکثیر استمپری میباشد .

تعدادی از نمونه کارهای انجام شده در زمینه تولید و تکثیر دی وی دی به شیوه افست و استمپری :

به بالای صفحه بردن