تولید و فروش سی دی نونیم

سی دی نونیم و مصارف آن در صنعت چاپ سی دی

سی دی نونیم مخصوص چاپ سی دی افست  | سی دی نونیم مخصوص چاپ سیلک

سی دی نونیم جهت تولید سی دی پرینتیبل | سی دی نونیم مخصوص لیبل سی دی

سی دی نونیم چیست ؟

سی دی نونیم مخصوص و موارد استفاده زیادی داشته که  به سی دی اولیه ساخته شده بعد از مرحله تزریق پلی کربنات و آماده شده برای عملیات رایت و یا آماده شده برای استفاده در مصارف مختلف چاپ سی دی افست ،چاپ سی دی سیلک اسکرین ،جهت تولید سی دی پرینتیبل در بحث چاپ سی دی دیجیتال و نهایت آماده استفاده در زمینه چسباندن لیبل می باشد که با سطح نقره ای اولیه بصورت نازک و بدون هیچ چاپ و روکشی استفاده می شود .

شیوه های مختلف مصارف سی دی نونیم :

  • استفاده سی دی نونیم جهت انجام چاپ سی دی به شیوه سیلک
  • استفاده سی دی نونیم جهت انجام چاپ افست سی دی در چاپ افست
  • استفاده از سی دی نونیم جهت تولید سی دی پرینتیبل جهت چاپ دیجیتال سی دی
  • استفاده  مستقیم سی دی نونیم جهت چسباندن و استفاده از لیبل سی دی پشت چسب دار

سی دی نونیم در صنعت چاپ سی دی به شیوه سیلک :

با توجه به توضیحات کامل در شیوه چاپ سیلک در مقاله مربوطه و اشاره به سی دی های نونیم با توجه به داشتن زمینه نقره ای یک دست و امکان چاپ سی دی مستقیم به شیوه چاپ سیلک سی دی در این شیوه مورد استفاده قرار میگیرد که طرح مورد نظر بصورت شابلون در کلیشه سازی سیلک بروی سی دی بصورت مستقیم انتقال داده می شود و با توجه به طرح لیبل سی دی طرح یک رنگ ، دو رنگ ، سه رنگ و چهار رنگ در چاپ سیلک استفاده می شود .

سی دی نونیم جهت انجام چاپ افست سی دی:

استفاده از سی دی نونیم در چاپ افست سی دی علاوه بر سی دی های تولید شده در شیوه استمپر  یا چاپ افست سی دی نیز استفاده می شود و به نحوی تنها روش استفاده و تولید سی دی خام با چاپ افست استفاده از این نوع سی دی می باشد که از این سی دی استفاده می شود و در طرح های پنج رنگ که در زمینه کار از رنگ سفید استفاده شده باشد سطح اولیه سی دی با لایه ای از تمپلات سفید پوشانده می شود و بعد از تمپلات چاپی چهار رنگ بروی سی دی ها بوسیله فیلم و زینک همانند شیوه چاپ افست کاغذ انجام و صورت می گیرد .

سی دی نونیم جهت استفاده و تولید سی دی پرینتیبل :

تولید سی دی های پرینتیبل استفاده از این سی دی می باشد که با استفاده از روکش سفید  به نام پرینتیبل بر سطح این سی دی ها که گاها پرینتیبل ها بصورت نقره ای ، صدفی و عموما که به رنگ سفید می باشد تولید می گردد و امکان چاپ مستقیم روی سی دی را بوسیله دستگاههای دیجیتال اعم از اپسون  و کانن که قابلیت چاپ مستقیم را دارد فراهم می کند .

سی دی نونیم مخصوص لیبل پشت چسب دار :

استفاده کلی و به نحوی استاندارد از این سی دی در بحث چسباندن لیبل سی دی استفاده می شود . این دیسکت ها بخاطر نداشتن هر گونه چاپ و لایه اضافی در سطح سی دی باعث شده که ضخامت لوح فشرده بعد از چسباندن لیبل به حداقل برسد و باعث راحتی در خواندن سی دی در درایو های کامپیوتر و پلیرهای خانگی شود که به خاطر ضخامت کم این دیسکت ها باعث عدم آمبالانس شدن سی دی شده و از این رو مصرف این سی دی ها به نحوی استاندارد ترین نوع سی دی در مصرف سی دی جهت استفاده از لیبل سی دی پشت چسب دار کاغذی می باشد .

گزیده مطلب در زمینه سی دی نونیم و مصارف آن در چاپ CD:

سی دی نونیم (CD-RW) یکی از انواع سی دی های ضبط پذیر (ReWritable) است که قابلیت شروع مجدد و حذف اطلاعات را داراست. این سی دی ها به مانند دیگر سی دی ها دارای لایه هایی از جمله لایه پایه، لایه حفاظتی و لایه ضبط می باشند.

استفاده از سی دی نونیم در چاپ سی دی  در مجموعه چاپ نگار بسیار معمول است. با استفاده از یک دستگاه چاپ سی دی (CD printer) می توان روی سطح سی دی نونیم چاپ دائمی انجام داد. این کار معمولا برای چاپ وسایل تبلیغاتی، فیلم ها، موسیقی، بازی های رایانه ای و سایر اطلاعات استفاده می شود.

در کل، سی دی نونیم با ویژگی های قابل توجهی که داراست، به عنوان یکی از روش های انتقال، ذخیره و چاپ اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
Telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالای صفحه بردن